12 Barris

Els veïns del Gornal reclamen la reinstal·lació dels caixers automàtics al seu barri

L’entitat Caixabank va tancar l’oficina i els darrers caixers el passat 13 de desembre i l’associació veïnal no rep resposta des de llavors
Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp

L’associació de veïns del Gornal reclama la reinstal·lació de l’oficina de Caixabank al barri, després de la seva eliminació a mitjans de desembre. Així ho ha fet saber el seu president, Antonio Yáñez, que abandera les reivindicacions juntament amb diversos membres de la comunitat. En declaracions a Districte7, Yáñez mostra el seu enuig davant d’aquesta situació: “Era l’única entitat bancària del barri i és un greu problema per nosaltres i per la gent gran que hi viu, doncs és molt més complicat per a ells creuar el pont de ferro per anar a Bellvitge”.

Segons dades de l’anuari municipal 2020, el Gornal tenia 6.854 habitants, dels quals 1.031 tenien més de 70 anys. Aquest sector de la població és el més damnificat a l’hora de perdre l’oficina i els dos caixers del barri, juntament amb les persones amb mobilitat reduïda, doncs son diverses les dificultats afegides per poder anar al caixer més proper a executar una senzilla operació, com treure diners o reclamar un rebut. Yáñez assegura que des de l’inici se’ls hi va donar llargues a l’assumpte: “Ens van dir que no ens preocupessin, que fins i tot posarien dos punts de caixers automàtics al barri, un d’ells al mateix lloc de l’oficina i un segon en un altre sector del barri. Però de moment no tenim res, i l’ex director de l’oficina fa temps que no contesta”.

Aquest ex-director és Josep Xavier Aparicio, també antic responsable d’àrea, que prèviament a tot això havia parlat amb la Maria Yáñez, germana de l’Antonio i membre també de l’associació veïnal, perquè estiguessin tranquils. Ells mateixos van tirar endavant una mobilització uns dies abans del 13 de desembre (dia del tancament), davant de l’oficina, que va acabar amb petits aldarulls. “Havíem parlat amb l’administració municipal però no vam rebre resposta. Ens vam manifestar uns dies abans del tancament per evitar el greuge però van venir els mossos a dispersar-ho, quan només hi havia gent gran, ens van tractar com si fóssim delinqüents” relata Yáñez.

Ha passat ja un mes de tot això i segueixen sense rebre resposta. Arribats a aquest punt, l’AVV només espera, com a mínim, la instal·lació d’un caixer automàtic, veient que la marxa de l’oficina sembla definitiva. En tot cas, les mobilitzacions continuaran. Segons explica Yáñez, la seva propera intenció és traslladar les queixes a les oficines més properes. “Hem parlat ja amb veïns de Bellvitge perquè ens donin suport a properes manifestacions davant de les oficines de Caixabank. Hem de fer la crida més àmplia, no podem permetre que la gent gran del barri hagi de creuar diàriament el pont de ferro del Gornal per anar a buscar un servei que hem de tenir davant de casa”, sentencia.

El Gornal no té sucursals de cap entitat bancària, després del tancament del BBVA i de l’antiga Caixa Penedès. Feia gairebé 40 anys que existia l’oficina de Caixabank, quasi igual que el barri. Les mostres de suport dels veïns es contrasten amb la poca claredat del banc, que no ha respost a l’AVV en les últimes setmanes i que mostren una clara opacitat davant de manca de respostes.

Contacta amb nostres

hola@districte7.cat