12 Barris

Aprovada la construcció de blocs de pisos de tretze plantes entre Cobalt i la Rambla Marina

Districte 7 ha tingut accés al pla per edificar a la pastilla entre cobalt i Rambla Marina, on actualment està el CUAP. El veïnat de Marina Park es mostra contariat davant aquesta situació.
Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp

El veïnat de Marina Park veurà com en poc temps s’aixequen uns blocs de tretze pisos just davant d’ells. Aquests blocs es construiran a la zona actual del CUAP del carrer Cobalt, on encara resisteixen un grup de fàbriques antigues. L’estudi per enderrocar els equipaments actuals està aprovat i els veïns i veïnes dels blocs nous del davant veuran com se’ls hi construeix diversos blocs de pisos, dos d’ells de tretze plantes, fet que ha incomodat a part del veïnat i ha provocat que es demanin explicacions a l’Ajuntament.

Segons fonts veïnals, els pisos nous de la zona de Marina Park, entre la Rambla Marina, l’Avinguda del Carrilet i el carrer Cobalt, havien de ser els més alts de la zona. Quan van entrar a viure-hi, malgrat saber que hi hauria un canvi general en tot el barri, no s’esperaven que els edificis que anaven just al davant fossin més del doble d’alts que els seus. De fet, la immobiliària no els hi va explicar abans de la compra, i ara es troben davant d’una modificació molt gran de l’entorn.

Per posar llum al plànol actual, l’estudi preveu enderrocar absolutament tots els equipaments i fàbriques actuals de la pastilla del CUAP del carrer Cobalt, excepte, precisament, el centre d’atenció primària i la promotora de bens immobles NN Rambla Marina Factory, de nova construcció. La resta serà derruït. Al costat dret del CUAP s’aixecarà un bloc de sis plantes més àtic. Just al costat, un de set i finalment, a la dreta del tot, un bloc de tretze plantes. Entre el bloc de sis i el de set tindrà continuïtat el carrer Àngeles Santos, de nova creació. També es construirà un bloc de 13 plantes al carrer Rambla Marina, a la dreta del CUAP venint des d’Avinguda Carrilet.

Districte 7 ha tingut accés al text refós del pla de millora urbana PMU “Rambla del mig II”. En els mapes es poden veure totes aquestes dades anteriors, l’alçada dels blocs més alts (42.10 metres), la instal·lació de dos equipaments municipals a l’interior (encara per determinar, tot i que l’estudi parla de pistes esportives i d’una escola bressol) i la presència d’una zona de parcs i jardins també sense determinar, tenint en compte que és la pròpia immobiliària qui presenta l’estudi de parcs infantils, i en els blocs de Marina Park, l’espai verd brilla per la seva absència. Per complir la normativa de les ombres, el carrer Cobalt es farà més gran, passant de 20 metres a 32.

Tal i com resa l’estudi, les despeses totals seran de 19.696.950 euros, i aquí està inclosa la gestió urbanística, el cost de demolició i indemnització de les edificacions existents, del trasllat de les actuals activitats amb dret d’indemnització i dels habitatges existents i la urbanització del sector.

Veïnes i veïnes de Marina Park s’han mogut per evitar aquesta situació. Accepten que van venir a viure a zona de constants canvis, però volen recordar que ningú els va informar d’aquests nous edificis que arribarien a les tretze plantes. Ara fa unes setmanes, les comunitats veïnals van recollir 500 signatures després d’escriure a l’ajuntament mitjançant una instància i ser rebuts pels arquitectes del consistori, que els van explicar que sent una propietat privada i amb el pla aprovat, no hi havia molt on poder debatre. El veïnat no va acabar satisfet, doncs van insistir en que no van ser informats d’aquesta situació quan van comprar els habitatges.

El carrer intern que tindrà continuïtat des de l’anterior parcel·la d’edificis

Un cop presentades les 500 signatures, els veïns i veïnes de Marina Park van veure prou força per reunir-se amb l’alcaldessa, però no van obtenir resposta. No obstant, sí es van poder reunir amb el regidor José Antonio Alcaide, del districte I (centre, Sant Josep i Sant Feliu), juntament amb el grup d’arquitectes de l’ajuntament que havien visitat prèviament. Allà, el regidor de districte va llençar pilotes fora, admetent de nou que era un pla aprovat, amb els pertinents filtres passats de la generalitat pel que fa a ombres i d’impacte mediambiental. Això sí, els van confirmar que ara mateix el projecte es troba en fase de reparcel·lació. La urbanització i l’edificació de l’àmbit es realitzarà en un màxim de tres fases diferenciades. El termini per portar a terme aquestes fases serà de 4 anys per a cadascuna.

En última instància, després de parlar amb partits de l’oposició, la comunitat de veïns i veïnes va decidir fer un escrit per tornar a presentar a l’ajuntament per replantejar-se l’alçada dels blocs i una revisió de l’estudi de les ombres. No obstant, a dia d’avui aquesta resposta encara resta pendent, així com la decisió de portar el cas a la sindicatura de greuges, un darrer moviment que en els darrers dies s’ha mogut entre un veïnat que ara mateix es mostra cansat, tot i el poc temps que porten en aquest procés.

Dins de la parcel·la que serà derruïda trobem una vintena d’establiments diferents, entre els que hi ha el mateix CAP, un centre de trasters, diverses fàbriques, un bar i fins i tot, una església evangèlica. Precisament, les fàbriques situades davant de Marina Park tenen cada cop menys moviment. De fet, una d’elles, va tancar al desembre i ja no ha obert al 2023. Algunes d’elles, amb les que s’ha provat de posar-s’hi amb contacte amb elles, no han contestat pas, fet que es relaciona amb la sensació d’abandonament que s’hi respira si es camina per tota la parcel·la. D’altres han estat informades de l’acció i acceptat de manera resignada i un d’ells, el bar situat al costat del CAP, fa molt de temps que penjava el cartell de “Es lloga” fins que, finalment, ha restat tancat de manera definitiva.

En aquests moments, a banda de la preocupació veïnal general per la situació de gentrificació del municipi i la manca d’espais verds cada cop que s’inicia la construcció d’una nova parcel·la d’habitatges, el que inquieta als veïns i veïnes del costat del CAP de Cobalt és l’estudi d’assolellament. En els plànols queda clar que s’ha elaborat l’estudi de manera meticulosa i que l’ordenació plantejada compleix amb les normatives referents a la localització relativa a l’edificació, però això no acaba de satisfer a les persones que viuen just al costat, que creuen que, al cap i a la fi, tot el procés de demolició, construcció i posterior acabat serà una gran molèstia.

Contacta amb nostres

hola@districte7.cat